90 (212) 210 10 10

DUYURULAR

2025 YKS SONUÇLARINA GÖRE KAYIT HAKKI KAZANAN ADAYLARIN KAYIT İŞLEMLERİ

2025 YKS sonuçlarına göre İstanbul Nişantaşı Üniversitesi’nin lisans ve ön lisans programlarına yerleşen öğrencilerin kayıt işlemleri, 1-5 Eylül tarihleri arasında, Üniversitemiz Maslak 1453 NeoTech Kampüsü’nde gerçekleştirilecektir.

KAYIT İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

  • ÖSYM sonuç belgesi (https://ais.osym.gov.tr adresinden indirebilirsiniz)
  • Lise diplomanızın E-devlet çıktısı veya bir adet fotokopisi (Diplomanızı https://www.turkiye.gov.tr adresinden indirebilirsiniz. Diplomanız henüz hazırlanmadıysa aslı temin edilene kadar yeni tarihli mezuniyet belgesi ile kayıt yaptırabilirsiniz)
  • T.C. nüfus cüzdanı aslı ve bir adet fotokopisi
  • Adli sicil kaydı (https://www.turkiye.gov.tr adresinden indirebilirsiniz)
  • 3 adet vesikalık fotoğraf
  • Askerlik belgesi (2006 ve daha önce doğumlu erkek öğrenciler için)
  • İkametgâh belgesi veya beyan formu
  • Rapor istenen lisans veya ön lisans programları için sağlık raporu**

* Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, Açık Öğretim Liseleri 30 Ocak 2026-Örgün Eğitim Liseleri 31 Aralık 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

**RAPOR İSTENEN BÖLÜMLER VE AYRINTILARI:

SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ (Ön Lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  • Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
  • Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
  • Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezlerinde yapılan muayene sonucunda uçuşa elverişli olduğuna dair sağlık raporu almak.
  • Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.
  • Bu programa yerleşen aday öğrencilerden programa kayıt esnasında mesleği icra edebilmek için aranan nitelikleri sağlamamalarına rağmen kaydolarak eğitim almak istemeleri halinde adayların bilgilendirilerek Sivil Havacılık Genel Müdürlük tarafından hazırlanan taahhütnamenin adaylar tarafından doldurularak imzalanması durumunda kayıtlarının yapılması.

 

HAVACILIK YÖNETİMİ (Lisans), SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ (Ön Lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  • Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

 

HAVACILIK ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞİ / UÇAK BAKIM VE ONARIM (Lisans) ile UÇAK TEKNOLOJİSİ (Ön

Lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  • Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb.)

 

HAVA TRAFİK KONTROLÜ (LİSANS) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 3 hükümlerine uygun sağlık raporu almak.
  • Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

 

PİLOTAJ (lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun sağlık raporu almak.
  • Pilot olmasına engel Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

 

DENİZ ULAŞTIRMA ve İŞLETME (Ön Lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Gemiadamları ve Kılavuz Kaptanları Yönetmeliği ile Gemiadamları ve Kılavuz Kaptanlar Eğitim ve Sınav Yönergesinin, Eğitim Kurumlarında Kayıt Kabul, Sağlık Koşulu ile ilgili yasal koşulları sağlamaları,
  • Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Gemiadamları Sağlık Yönergesinde belirlenen usul ve esaslara göre aldıkları "Gemiadamı Olur Sağlık Raporu" nu Sağlık Denetleme Merkezinde onaylatmaları ve “Gemiadamı Sağlık Yoklama Belgesi” almaları gerekmektedir.

EĞİTİM ÜCRETİ ÖDEME KOŞULLARI:

1: Havale / Eft

Tüm banka hesapları üzerinden, Vakıfbank Etiler Şubesi İstanbul Nişantaşı Üniversitesi adına kayıtlı TR08 0001 5001 5800 7306 4878 41 IBAN numaralı hesaba havale/eft işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Hesap Sahibi (Alıcı) İstanbul Nişantaşı Üniversitesi olup, alıcı kısmına kendi adınızı ya da öğrenci adını kesinlikle yazmamanız gerekmektedir.

Banka: Vakıfbank T.A.O.

Şube: Etiler

Iban: TR08 0001 5001 5800 7306 4878 41

Alıcı Hesap: İstanbul Nişantaşı Üniversitesi

Açıklama: Öğrenci Adı Soyadı ve T.C. Kimlik Numarası yazılmalıdır.

Açıklama kısmında bilgileri eksik/hatalı olan ödemeler işleme alınmayacaktır. Eksik ve hatalı işlemlerden kaynaklı gecikme nedeniyle İstanbul Nişantaşı Üniversitesi mesuliyet kabul etmemektedir.

2: Kredi Kartı ile Online Ödeme Yöntemi

ÖNEMLİ NOT: KREDİ KARTI YA DA BANKA KARTINIZIN ONLINE ÖDEMEYE AÇIK OLMASI GEREKMEKTEDİR!

3: Vade Farksız, Taksitli Ödeme

A) OTS-Otomatik Tahsilat Sistemi (DENİZBANK-ZEYTİNBURNU ŞUBESİ)

Üniversitemizin Denizbank ile yapmış olduğu iş birliği neticesinde bankanın koşullarına uygun bulduğu öğrenci/velilere yıllık Eğitim-Öğretim ücretinin tamamına kadar limit tahsis edilir. Banka kanalı ile tanımlanan limit dahilinde 9 aya kadar herhangi bir faiz uygulanmaksızın eşit taksitler halinde ödeme yapılabilir. Dosya masrafı yoktur.

*Kayıt tarihleri süresince Denizbank Şubesi Üniversite Kampüsümüz içerisinde bulunacaktır. Ayrıca şubeye gitmeye gerek kalmayacaktır.

 

OTS (OKUL TAHSİLAT SİSTEMİ) ŞARTLARI

*E-DEVLET ŞİFRENİZ ve aşağıda belirtilen gelir belgelerini eksiksiz temin etmeniz gerekmektedir. Ayrıca OTS başvurusunun kolayca onaylanabilmesi için KKB (Kredi Kayıt Bürosu) puanınızın olumlu olması gerekmektedir.

Özel sektör çalışanları: Maaş Bordrosu (Kaşeli ve ıslak İmzalı) Bordroyu İmzalayan İş Yerine Ait İmza Sirküleri, SGK Tescil ve Hizmet dökümü (E- Devletten Barkotlu)

Kamu Çalışanları: Maaş Bordrosu (e-Devletten Barkotlu belge)

İşveren için: Vergi Levhası, Son 3 Dönem Beyanname

Emekli için: 4a/4b/4c Emekli Aylık Bilgisi

Detaylı bilgi için: 0212 210 10 10

ÖDEMESİNİ DENİZBANK OTS (OKUL TAHSİLAT SİSTEMİ) İLE YAPACAK ÖĞRENCİ/VELİLERİMİZİN DİKKATİNE!

Denizbank OTS aracılığı ile ödeme yapacak öğrencilerimizin/velilerimizin Denizbank müşterisi olması işlemlerini hızlandıracaktır. Buna göre; halihazırda Denizbank müşterisi olan velilerimiz cep telefonlarına Mobil Deniz uygulamasını indirirlerse ve aktif olarak kullanırlarsa üniversitede banka işlem süreleri kısalacaktır. Denizbank müşterisi olup sistemde eski kimlik kartı tanımlı olan öğrencilerimizin/velilerimizin de kendilerine en yakın Denizbank şubesine giderek Yeni Tip Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartlarını sisteme tanımlatmaları gerekmektedir. Denizbank müşterisi olmayan velilerimiz dilerse kendilerine en yakın Denizbank şubesine giderek müşteri olabilir ya da Mobil Deniz uygulaması ile şubeye gitmeden Denizbank müşterisi olabilirler. İlk defa müşteri olacakların dikkat etmeleri gereken husus, hesap açılışında şubeyi İstanbul/Zeytinburnu Şubesi olarak seçmeleri gerekmektedir. Bu işlemleri tamamlayarak kayıt için üniversitemize gelen öğrencilerimiz/velilerimiz OTS işlemleri için harcayacakları zamanı bir hayli azaltacaklardır.

 

Apply Nişantaşı